

Novojičínsko – Komerční banka v posledních měsících intenzivně vyzývá své klienty k přechodu na nový typ účtu s moderním internetovým a mobilním bankovnictvím. Těm, kteří tak dosud neučinili, hrozí, že o svůj účet přijdou. Banka totiž plánuje zcela zrušit zastaralý systém a účty s ním spojené – a to i v případě klientů, kteří o internetové bankovnictví nestojí.
V květnu už prvních 190 klientů obdrželo výpověď smlouvy. Pokud do 24. července nepřejdou na nový systém, jejich účet bude k tomuto datu zrušen. Finanční prostředky si pak budou moci vyzvednout na pobočce nebo je nechat převést na jiný účet.
Banka přiznává, že se změnou ztratí desetitisíce klientů. „Buď klienti přejdou do naší nové banky, nebo musejí jít do jiné,“ komentoval situaci člen představenstva Miroslav Hiršl. Podle něj je celý proces komunikován dlouhodobě a opakovaně.
I přesto se řada lidí cítí být pod tlakem a upozorňuje, že nové účty přinášejí nejen jiné nastavení služeb, ale také vyšší poplatky. „Rozumím, že inovace jsou potřeba. Ale nový účet je dražší. Pojištění ke kartám se z roční částky 348 korun změnilo na měsíční poplatek 39 až 49 korun. I cestovní pojištění se zdražilo,“ popsala klientka Kateřina, která si nepřála zveřejnit celé jméno.
Banka však tvrdí, že základní účet lze nyní mít i zcela zdarma. „Nikdy dřív jsme neměli účet za nulu. Teď máme tarif zdarma se základními službami – platební kartou, internetovým i mobilním bankovnictvím,“ vysvětluje Hiršl. Dále jsou v nabídce i vyšší tarify s rozšířenými službami.
Krok KB se dotýká i starších klientů, kteří bankovnictví přes internet nevyužívají a necítí se v nových technologiích jistí. Přesto i oni budou muset přejít na nový typ účtu, jinak se s nimi banka rozloučí.
Změna vyvolává otázky zejména v regionech, kde je vyšší podíl seniorů a konzervativnějších klientů. Také na Novojičínsku se mohou stovky lidí ocitnout v situaci, kdy si budou muset hledat novou banku – nebo se přizpůsobit požadavkům té stávající.
EKONOMIKA