Z Horního nádraží v Novém Jičíně bude cyklistická dráha. Vzniká zde nejdelší asfaltová jumpline v republice

Z místa, kde dřív přijížděly vlaky, se brzy budou ozývat svištící kola cyklistů a koloběžkářů. V areálu bývalého Horního nádraží v Novém Jičíně právě vzniká moderní pumptracková dráha, která se má stát novým sportovním lákadlem nejen pro místní, ale i pro návštěvníky z širokého okolí.

Stavba unikátního sportoviště za 9,5 milionu korun byla již zahájena a podle plánů bude dokončena během pěti měsíců. Pumptrack o délce 310 metrů a šířce dvou až čtyř metrů bude tvořen dvojicí vzájemně propojených okruhů. Dráha z vln a klopených zatáček vznikne na ploše 815 metrů čtverečních, s povrchem z asfaltového betonu a modelací z hutněného kameniva.

Jak uvedla Kateřina Janečková z odboru rozvoje a investic města, součástí bude i republikový unikát – nejdelší asfaltová jumpline. Tento speciální úsek dráhy je určen pro zkušené jezdce, kteří se nebojí větších skoků a akrobatických triků. Oproti běžnému pumptracku nabídne strmější nájezdy, větší mezery i dopady, což ocení zejména adrenalinoví nadšenci.

Pumptrack nebude jen o sportu – přístupový chodník, solární osvětlení s funkcí nabíjecí stanice a plánovaná zeleň promění bývalé nádraží v přívětivé místo pro volný čas. „Pumptrack rozšíří nabídku sportovního vyžití pro širokou veřejnost a je součástí projektu revitalizace veřejného prostranství bývalého Horního nádraží,“ doplnil místostarosta Václav Dobrozemský (ODS). V další fázi chce město v lokalitě vybudovat parkoviště, opravit komunikaci a přidat zeleň, aby prostor sloužil také k odpočinku a komunitnímu setkávání.

Přípravy na stavbu začaly už na jaře, kdy město investovalo přes milion korun do demolice dvou původních skladových objektů. Areál, který Nový Jičín zakoupil v roce 2020 od Správy železnic za 2,9 milionu korun, tak dostává nový život.

Pumptrack logicky navazuje na přeměnu bývalé železniční trati na cyklostezku Koleje, která vznikla v roce 2014 po ničivé povodni v roce 2009. Tehdy byla trať z Horního nádraží do Hostašovic zcela zničena. Cyklostezka se stala oblíbenou trasou nejen pro cyklisty, ale i pro chodce a bruslaře. Od té doby byla postupně rozšiřována – v roce 2021 o odbočku do Straníku a následně o další 400metrový úsek k samotnému nádraží.

Město věří, že se mu na projekt podaří získat až pět milionů korun z dotačních programů. Ať už se tak stane, nebo ne, Nový Jičín je opět o krok blíž k tomu, stát se městem přívětivým pro aktivní životní styl i kvalitní veřejný prostor.

Nový Jičín

Chcete přispět do diskuze? Stačí se jen přihlásit.

1
Post image
2
Post image
3
Post image
4
Post image
5
Post image